Dr. Bojan Kozomara

Tabela sadržaja

10 najvećih zabluda o laserskom skidanju dioptrije

Mnogi profesionalni sportisti, pjevači, voditelji, doktori odavno su zaboravili jutarnje traženje naočala i rituale stavljanja i skidanja sočiva zahvaljujući jednostavnom laserskom skidanju dioptrije. Uprkos tome mnogi kojima dioptrija predstavlja problem još uvijek razmišljaju da li se odlučiti na lasersko skidanje dioptrije. Odgovor zašto je to tako nalazi se u zabludama koje ljudi imaju prema laserskom skidanju dioptrije.

Ako ste jedan od onih koji vjeruju u mitove, pročitajte zašto su oni samo mitovi i saznajte zašto se već preko 50 miliona ljudi širom svijeta odlučilo riješiti dioptrije laserskom metodom:

Deset zabluda o laserskom skidanju dioptrije

Lasersko skidanje dioptrije je nesigurno

Danas je lasersko skidanje dioptrije najčešće izvođen zahvat u medicini koji je elektivan, odnosno radi se na zahtjev pacijenta. Uz najmoderniju tehnologiju nivo sigurnosti takvih zahvata je preko 95% što je zapravo najviši svjetski standard i ne postoji mogućnost komplikacija koje mogu oštetiti vid. Prema istraživanjima, rizik za infekcije ili bilo koje druge potencijalne komplikacije kod laserskih operacija 100.000 puta je niži nego kod svakodnevnog stavljanja kontaktnih sočiva.

Nije moguće ukloniti astigmatizam (cilindre)

Kako se laserskim skidanjem dioptrije zapravo remodelira rožnjača, uz dioptriju istovremeno uklanjaju se i sve nepravilnosti rožnjače, pa tako i cilindri postaju prošlost.

Postoji samo jedna metoda skidanja dioptrije

Nema univerzalne metode skidanja dioptrije, već se ona prilagođava svakom pacijentu ponaosob. Izbor metode isključivo zavisi od anatomije oka, visine dioptrije, te životnih navika pacijenta. Danas je metoda izbora u preko 95% slučajeva metoda LASIK, u oko 5% PRK, a ostale tri tehnike (Epi-LASIK i LASEK) su modifikacije prethodne dvije metode. Onim pacijentima koji nisu dobri kandidati za lasersko skidanje dioptrije preporučuju se korekcije dioptrije implantacijom fakičnih intraokularnih sočiva(pIOL).

Nakon operacije suhoća oka ostaje trajno

Nakon laserskih operacija dolazi do pojačane suhoće oka u trajanju od 6 sedmica i u tom periodu je potrebno koristiti vještačke suze. Prema najnovijim studijama utvrđeno je da je nakon 3 mjeseci završeno potpuno zacijeljenje oka i 99% pacijenata nema nikakve simptome.

Operacija laserskog skidanja dioptrije je bolna

Za vrijeme samog postupka operacije nema nikakvog bola. Pacijent može osjetiti samo blago peckanje. Najbezbolnija metoda s najmanje iritacije je LASIK metoda, danas najsavremenije metoda odstranjivanja dioptrije.

Laserskom operacijom ne skidaju se male dioptrije

Laserska korekcija vida radi se na svim refrakcijskim greškama oka bez obzira na veličinu dioptrije. Najniža vrijednost za lasersku korekciju počinje već od onih najmanjih vrijednosti dioptrija.

Nakon zahvata dioptrija se vraća

Rezultati laserskog skidanja dioptrije trajni su u 98% slučajeva. Samo kod izuzetno visokih dioptrija zabilježeni su povrati daleko manje dioptrije od one prije laserske korekcije. Međutim, i kod tih osoba, ukoliko su zahvat obavile u proteklih 10-ak godina, s današnjom je tehnologijom moguće ponoviti zahvat bez dodatnog rizika za oči.

Lasersko skidanje dioptrije treba obaviti nakon poroda

Promjene na očima u trudnoću su rijetke i većina promjena dioptrija je privremena, te se ista vraća u prethodno stanje s normalizacijom hormonskog statusa. Iskustvo je pokazalo da žene koje su obavile lasersko skidanje dioptrije u trudnoći nemaju povećani rizik od vraćanja dioptrije, niti bilo kakve druge povezane probleme.

Lasersko skidanje dioptrije nije za ‘svačiji džep’

Ako uporedimo potrošnju nekoga ko nosi sočiva, naočale, kupuje razne tekućine, kapi i vrši zamjenu sočiva kroz godine, dolazimo do zaključka da se investicija nošenja sočiva već u roku od 5, 6 godina isplati za lasersko skidanje dioptrije. Kao dodatnu pogodnost, klinika Svjetlost Banja Luka je za svoje pacijente pripremila i mogućnost plaćanja na rate, te besplatan prijevoz za pacijente koji žive van Banjaluke. Zaključak je da je za većinu pacijenata ovakva operacija zapravo ušteda.

LASIK nije za osobe starije od 40 godina

Godine nisu limitirajući faktor za lasersko skidanje dioptrije, no starenjem može doći do povećanja rizika za razvoj drugih očnih bolesti.

Kako biste saznali više o samoj metodi laserskog skidanja dioptrije i saznali jeste li dobar kandidat NARUČITE se na pregled već danas.

Ocijene post
doktor nauka, doktor medicine, specijalista oftalmologije at Spec. bolnica za oftalmologiju "Dr Kozomara" | Website | + posts

Bojan Kozomara (Banjaluka, 30. decembra 1978) je doktor medicine, specijalista oftamologije i direktor specijalne oftalmološke bolnice Svjetlost Banja Luka.

U svom rodnom gradu završio je Gimnaziju i Medicinski fakultet, a 2009. godine specijalizovao se za oblast oftamologije. 2016. godine postao je magistar medicinskih nauka iz oblasti oftamologije, a svoju profesiju usavršio je na Klinici za očne bolesti, VMA Beograd, Srbija, te na Klinici Oculistica Universita „Careggi“, u Firenci, Italija. Nakon završene specijalizacije u Italiji, odlučio se vratiti u rodnu Banjaluku i tu pokrenuti privatnu kliniku, koja će za vrlo kratko vrijeme postati popularna i prepoznatljiva u regionu, ali i svijetu.